SAAT/GÜN | 1. GÜN | SAAT/GÜN | 2. GÜN | SAAT/GÜN | 3. GÜN |
---|---|---|---|---|---|
08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Tanışma, Eğitim içeriğinin aktarılması | 08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: SMED Yöntemi ve Uygulamaları | 08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Last Planner System ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cansu DAĞSUYU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Fatmanur SAĞMEN | |||
DERS KONUSU: Katılımcılar ile tanışma | DERS KONUSU: SMED Adımları ve Uygulama Süreci | DERS KONUSU: Last Planner System Süreçleri | |||
Katılımcılar ile tanışma Eğitim içeriği hakkında bilgilendirme |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İç ve Dış İşlemlerin Ayrıştırılması, Dış İşlemlerin Standardizasyonu ve Hazırlanması, İç İşlemlerin Dışa Dönüştürülmesi, Kalan İç İşlemlerin Rasyonelleştirilmesi ve Optimize Edilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Last Planner System'in Tanımı ve Amacı, Planlama ve Taahhüt, Haftalık Çalışma Planları, Günlük Taahhütler ve İzleme |
|||
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yalın Üretim Felsefesi | 09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: SMED Yöntemi ve Uygulamaları | 09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Last Planner System ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Doç. Dr. Cansu DAĞSUYU | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Fatmanur SAĞMEN | |||
DERS KONUSU: Yalın üretim felsefesi ve uygulama süreci | DERS KONUSU: SMED Uygulama Teknikleri ve Araçları | DERS KONUSU: Last Planner System ve Kanban Uygulama Teknikleri | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yalın üretime giriş ve felsefesi, Muda-Muri-Mura, Yalın üretim araçlarına genel bakış |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Çizelgeleri, Hızlı Bağlantı ve Hızlı Bağlantı Elemanları, Kullanılabilirlik ve Ergonomi İyileştirmeleri, Yedek Parça ve Malzeme Yönetimi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Görsel Yönetim ve Kanban Tahtaları İş Akışının İzlenmesi ve İyileştirilmesi İş Dağılımı ve Ekip Çalışması Performans Ölçütleri ve Geri Bildirim |
|||
10:00 - 10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yalın Üretimde Değer ve İsraf | 10:00 -11:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: SMED Yöntemi ve Uygulamaları | 10:00 -11:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Last Planner System ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Doç. Dr. Cansu DAĞSUYU | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Fatmanur SAĞMEN | |||
DERS KONUSU: Yalın üretimde kayıplar | DERS KONUSU: Sanayi ve Literatürdeki Uygulamalar | DERS KONUSU: Last Planner System ve Kanban Yöntemlerinin Sanayi Uygulamaları | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Süreç ve Standartlaştırma, Sürekli İyileştirme, Değer ve İsraf, İsraf yürüyüşü, Gölgeleme |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri Başarı Hikayeleri ve Gözlemler Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
|||
11:00 -12:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Yalın Üretim Teknikleri ve Uygulamaları | 11:30 -12:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Toplam Üretken Bakım (TPM) ve Uygulamaları | 11:30 -12:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5S Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Burcu AVUT | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Aslı ÖNÜR | |||
DERS KONUSU: Sanayi ve Literatürdeki Uygulamalar | DERS KONUSU: TPM'in Anahtar Bileşenleri | DERS KONUSU: 5S'in Beş Adımı | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Otonom Bakım, Planlı Bakım, Eğitim ve Öğretim, Erken Ekipman Yönetimi, Kalite Bakımı, Ofis TPM Güvenlik, Sağlık ve Çevre, TPM'de İyileştirme Aktiviteleri |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seiri (Sınıflandırma): Gerekli ve Gereksiz Olanların Ayrılması, Seiton (Düzenleme): Gerekli Olanların Düzenli Bir Şekilde Yerleştirilmesi, Seiso (Temizlik): Çalışma Alanının Temizlenmesi, Seiketsu (Standartlaştırma): Standartların Belirlenmesi ve Uygulanması, Shitsuke (Disiplin): Sürekli İyileştirme ve Disiplinin Sağlanması |
|||
13:30 -14:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Görsel Yönetim | 13:30 -14:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Toplam Üretken Bakım (TPM) ve Uygulamaları | 13:30 -14:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5S Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK EĞİTİCİ: Prof. Dr. Eren ÖZCEYLAN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Burcu AVUT | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Aslı ÖNÜR | |||
DERS KONUSU: Görsel uyarı sistemleri | DERS KONUSU: TPM Uygulama Süreci ve Teknikleri | DERS KONUSU: 5S Uygulama Teknikleri | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Koridor, bölüm işaretleri Malzeme adresleri Renk kodları Çalışma Kuralları Shadow boardları Kalite standartları Takt/çevrim zamanı |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TPM Uygulama Adımları, Ana Performans Göstergeleri (KPI'lar), TPM Araçları ve Teknikleri, TPM'in Organizasyona Entegrasyonu ve Süreç Yönetimi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Görsel Yönetim ve Etiketleme, Temizlik ve Denetim Çizelgeleri, Standart İş Prosedürleri, Çalışanların Eğitimi ve Katılımı |
|||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yalın Üretim ve Kalite | 14:30 -15:45 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Toplam Üretken Bakım (TPM) ve Uygulamaları | 14:30 -15:45 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: 5S Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eren ÖZCEYLAN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Burcu AVUT | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Aslı ÖNÜR | |||
DERS KONUSU: Jidoka ve PokaYoke | DERS KONUSU: TPM Yönteminin Sanayi Uygulamaları | DERS KONUSU: 5S Yönteminin Sanayi Uygulamaları | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Jidoka tanımı Jidoka adımları Jidoka örnekler PokaYoke tanımı PokaYoke çeşitleri PokaYoke örnek uygulamalar |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
|||
16:00 -17:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Yalın Üretim Teknikleri ve Uygulamaları | 16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Değer Akış Haritalama Yöntemi ve Uygulamaları | 16:00 -17:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Değer Akış Haritalama Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eren ÖZCEYLAN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Öğr. Gör. Adem ERİK | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Öğr. Gör. Adem ERİK | |||
DERS KONUSU: Sanayi ve Literatürdeki Uygulamalar | DERS KONUSU: Değer Akış Haritalama Süreci | DERS KONUSU: Değer Akış Haritalama Yönteminin Sanayi Uygulamaları | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mevcut Durum Haritasının Oluşturulması Gelecek Durum Haritasının Tasarlanması Eylem Planının Geliştirilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
|||
|
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Değer Akış Haritalama Yöntemi ve Uygulamaları | |||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Adem ERİK | |||||
DERS KONUSU: Değer Akış Haritalama Araçları | |||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Temel Semboller ve Kullanımı, Akış Diyagramları ve Süreç Haritaları, Bilgi Akışının Gösterimi, İsrafın Belirlenmesi ve Ortadan Kaldırılması |
|||||
Toplam Ders Sayısı=8 | Toplam Ders Sayısı=9 | Toplam Ders Sayısı=8.5 |
SAAT/GÜN | 1. GÜN | SAAT/GÜN | 2. GÜN | SAAT/GÜN | 3. GÜN |
---|---|---|---|---|---|
09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yalın Üretim Felsefesi | 08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Değer Akış Haritalama Yöntemi ve Uygulamaları |
08:00 - 08:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5S Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eren ÖZCEYLAN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Öğr. Gör. Adem ERİK | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Aslı ÖNÜR | |||
DERS KONUSU: Yalın üretim felsefesi ve uygulama süreci | DERS KONUSU: Değer Akış Haritalama Süreci | DERS KONUSU: 5S'in Beş Adımı | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yalın üretime giriş ve felsefesi, Muda-Muri-Mura, Yalın üretim araçlarına genel bakış |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Mevcut Durum Haritasının Oluşturulması Gelecek Durum Haritasının Tasarlanması Eylem Planının Geliştirilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seiri (Sınıflandırma): Gerekli ve Gereksiz Olanların Ayrılması, Seiton (Düzenleme): Gerekli Olanların Düzenli Bir Şekilde Yerleştirilmesi, Seiso (Temizlik): Çalışma Alanının Temizlenmesi, Seiketsu (Standartlaştırma): Standartların Belirlenmesi ve Uygulanması, Shitsuke (Disiplin): Sürekli İyileştirme ve Disiplinin Sağlanması |
|||
10:00 - 10:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yalın Üretimde Değer ve İsraf | 09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Değer Akış Haritalama Yöntemi ve Uygulamaları | 09:00 - 09:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5S Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eren ÖZCEYLAN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Öğr. Gör. Adem ERİK | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Aslı ÖNÜR | |||
DERS KONUSU: Yalın üretimde kayıplar | DERS KONUSU: Değer Akış Haritalama Araçları | DERS KONUSU: 5S Uygulama Teknikleri | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Süreç ve Standartlaştırma, Sürekli İyileştirme, Değer ve İsraf, İsraf yürüyüşü, Gölgeleme |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Temel Semboller ve Kullanımı, Akış Diyagramları ve Süreç Haritaları, Bilgi Akışının Gösterimi, İsrafın Belirlenmesi ve Ortadan Kaldırılması |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Görsel Yönetim ve Etiketleme, Temizlik ve Denetim Çizelgeleri, Standart İş Prosedürleri, Çalışanların Eğitimi ve Katılımı |
|||
11:00 -12:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Yalın Üretim Teknikleri ve Uygulamaları | 10:00 -11:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Toplam Üretken Bakım (TPM) ve Uygulamaları | 10:00 -11:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Değer Akış Haritalama Yöntemi ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Prof. Dr. Eren ÖZCEYLAN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Burcu AVUT | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Öğr. Gör. Adem ERİK | |||
DERS KONUSU: Sanayi ve Literatürdeki Uygulamalar | DERS KONUSU: TPM'in Anahtar Bileşenleri | DERS KONUSU: Değer Akış Haritalama Yönteminin Sanayi Uygulamaları | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Otonom Bakım, Planlı Bakım, Eğitim ve Öğretim, Erken Ekipman Yönetimi, Kalite Bakımı, Ofis TPM Güvenlik, Sağlık ve Çevre, TPM'de İyileştirme Aktiviteleri |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
|||
13:30 -14:45 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Görsel Yönetim | 11:30 -12:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: SMED Yöntemi ve Uygulamaları | 11:30 -12:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Last Planner System ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Cansu DAĞSUYU | DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Fatmanur SAĞMEN | |||
DERS KONUSU: Görsel uyarı sistemleri | DERS KONUSU: SMED Adımları ve Uygulama Süreci | DERS KONUSU: Last Planner System Süreçleri | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Koridor, bölüm işaretleri Malzeme adresleri Renk kodları Çalışma Kuralları Shadow boardları Kalite standartları Takt/çevrim zamanı |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: İç ve Dış İşlemlerin Ayrıştırılması, Dış İşlemlerin Standardizasyonu ve Hazırlanması, İç İşlemlerin Dışa Dönüştürülmesi, Kalan İç İşlemlerin Rasyonelleştirilmesi ve Optimize Edilmesi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Last Planner System'in Tanımı ve Amacı, Planlama ve Taahhüt, Haftalık Çalışma Planları, Günlük Taahhütler ve İzleme |
|||
15:00 -15:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Yalın Üretim ve Kalite | 13:30 -14:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: SMED Yöntemi ve Uygulamaları | 13:30 -14:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Last Planner System ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Doç. Dr. Cansu DAĞSUYU | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Fatmanur SAĞMEN | |||
DERS KONUSU: Jidoka ve PokaYoke | DERS KONUSU: SMED Uygulama Teknikleri ve Araçları | DERS KONUSU: Last Planner System ve Kanban Uygulama Teknikleri | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Jidoka tanımı Jidoka adımları Jidoka örnekler PokaYoke tanımı PokaYoke çeşitleri PokaYoke örnek uygulamalar |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Görsel Yönetim ve Standart İş Çizelgeleri, Hızlı Bağlantı ve Hızlı Bağlantı Elemanları, Kullanılabilirlik ve Ergonomi İyileştirmeleri, Yedek Parça ve Malzeme Yönetimi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Görsel Yönetim ve Kanban Tahtaları İş Akışının İzlenmesi ve İyileştirilmesi İş Dağılımı ve Ekip Çalışması Performans Ölçütleri ve Geri Bildirim |
|||
16:00 -17:15 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Yalın Üretim Teknikleri ve Uygulamaları | 14:30 -15:45 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: SMED Yöntemi ve Uygulamaları | 14:30 -15:45 Ders Saati: 1.5 |
DERS ADI: Last Planner System ve Uygulamaları |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç.Dr. Serap AKCAN YETGİN | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Doç. Dr. Cansu DAĞSUYU | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Fatmanur SAĞMEN | |||
DERS KONUSU: Sanayi ve Literatürdeki Uygulamalar | DERS KONUSU: Sanayi ve Literatürdeki Uygulamalar | DERS KONUSU: Last Planner System ve Kanban Yöntemlerinin Sanayi Uygulamaları | |||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri Başarı Hikayeleri ve Gözlemler Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
|||
16:00 -16:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Toplam Üretken Bakım (TPM) ve Uygulamaları | 16:00 -17:15 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: 5S Yöntemi ve Uygulamaları | ||
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Burcu AVUT | DERS VERECEK EĞİTİCİ: Aslı ÖNÜR | ||||
DERS KONUSU: TPM Uygulama Süreci ve Teknikleri | DERS KONUSU: 5S Yönteminin Sanayi Uygulamaları | ||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: TPM Uygulama Adımları, Ana Performans Göstergeleri (KPI'lar), TPM Araçları ve Teknikleri, TPM'in Organizasyona Entegrasyonu ve Süreç Yönetimi |
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
||||
17:00 -17:45 Ders Saati: 1 |
DERS ADI: Toplam Üretken Bakım (TPM) ve Uygulamaları | ||||
DERS VERECEK EĞİTİCİ: Burcu AVUT | |||||
DERS KONUSU: TPM Yönteminin Sanayi Uygulamaları | |||||
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Gerçek Sanayi Uygulama Örnekleri, Uygulamalardan Alınan Dersler ve İyileştirme Önerileri, Başarı Hikayeleri ve Gözlemler, Katılımcılarla Grup Çalışması ve Tartışma |
|||||
Toplam Ders Sayısı=7 | Toplam Ders Sayısı=9 | Toplam Ders Sayısı=8.5 |